среда, 12. децембар 2012.

Online kupovina sve popularnija



Kupovina putem interneta sve je popularnija u Srbiji, naročito među mlađim stanovništvom, a broj online klijenata u poslednjih godinu dana je tri puta veći.





U godini koja izmiče, oko 600.000 stanovnika Srbije koristilo je internet da plati turističke aranžmane, avio karte, polise osiguranja, kozmetiku, nakit, karte za sportske i kulturne manifestacije, računarsku i drugu tehničku opremu.

Državni sekretar za elektronske komunikacije, informaciono društvo i poštanski saobraćaj Stefan Lazarević rekao je Tanjugu da su ove godine online kupci činili oko 16% od ukupnog broja korisnika interneta.

On smatra da je na porast broja ljudi koji kupuju preko interneta uticalo unapređenje zakonske regulative, ali i porast korisnika interneta.

Kada je u pitanju poređenje sa drugim evropskim zemljama, Srbija je u oblasti online trgovine u rangu sa zemljama regiona, ali da je to i dalje značajno ispod nivoa zemalja EU.

Zavod za statistiku još ne analizira udeo online prometa u ukupnoj trgovini, ali se procenjuje da je taj procenat takođe na nivou regiona, tačnije manji od 10% u odnosu na ukupnu trgovinu.

Promet u okviru elektronske trgovine u Evropi u ovoj godini bio je oko 300 milijardi EUR.

Postoje više sajtova specijalizovanih za onlajn prodaju i kupovinu poput Limunda, Kupinda, e-dućana, kao i mnogobrojne prodavnice i trgovinski lanci, pozorišta, bioskopi i drugi servisi koji su omogućili građanima da na brži i lakši način dođu do željene robe klikom na tastaturu.

Istraživanja su pokazala da su internet u ovoj godini najviše koristili građani koji imaju između 25 i 29 godina, a najmanje oni koji imaju više od 55 godina.

Prema istraživanju "Srbija 2.0 - Internet revolucija 2011/2012", blizu polovine ispitanika internet koristi više od pet sati dnevno, a gotovo 64% građana mrežu je iskoristilo za neki oblik finansijskih transakcija, prodaje ili elektronsko poslovanje.

 

Нема коментара:

Постави коментар